post

Dwa ćwiczenia, które poprawią wasze uderzenia z bunkra

Grasz w golfa? Jeżeli tak to na pewno nie raz spotkałeś się z koniecznością uderzeń z bunkra. Wbrew pozorom nie jest to wcale taką duża przeszkodą jakby się większości osób wydawało. Gracze, którzy mają duże doświadczenie niejednokrotnie specjalnie celują do tego rodzaju pułapek, aby ułatwić sobie następne zagranie. Nie mają oni specjalnego problemu z wykonaniem takiego uderzenia, gdzie po takim uderzeniu piłka bez najmniejszego problemu lądować może przed dołkiem. Niestety jednak o ile zawodnicy zajmujący się grą w golfa profesjonalnie radzą sobie z takimi uderzeniami to niestety ludzie grający amatorsko czy też na poziomie klubowym niestety mają o wiele większe problemy z realizacją tego rodzaju uderzeń. Jednak na szczęście istnieją ćwiczenia, które ułatwiają wykonanie takiego uderzenia. Continue reading

post

Trening – Jak ćwiczyć puttowanie zimą?

Nie da się ukryć, że golf cieszy się coraz większą popularnością na terenie Polski. Niestety, uwarunkowanie klimatyczne w naszym kraju sprawia, że przez okres zimowy możliwości rozwijania swoich umiejętności golfowych maleją – pola golfowe przykryte białym puchem nie nadają się do regularnej gry, więc pragnąc rozwijać golfowe umiejętności należy rozpatrzyć trening indywidualny, skrojony na własne możliwości. Continue reading

post

Treningi tee shot – Poziom 1

  1. Treningi tee shotu (tak jak każdego innego uderzenia), składają się z:
    a. Bazowych Treningów Techniki
    b. Treningów Gry Realnej
    c. Zadaniowych Treningów Gry Realnej (Testów)
    d. Gier Treningowych na Polu
  2. Każdy trening tee shotu powinien trwać minimum 20 min, a maksimum 30 min.
    Gra Treningowa na Polu jest normalną grą na 9 lub 18 dołkach z określonym celem-zadaniem.
    Treningi tee shotu należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 10 dni, a ideałem jest raz na tydzień.
  3. Poziom 1 to poziom podstawowej techniki którego celem jest wypracowanie poprawnej postawy, ustawienia do piłki, ruchu kija, rytmu itp.
  4. W ramach treningu tee shotu możesz dobierać sobie dowolne ćwiczenia spośród poniżej opisanych, dbając aby przerobić je wszystkie, niekoniecznie na 1 czy nawet 2 treningach.
    Chodzi o to, aby systematycznie wykonywać wszystkie opisane ćwiczenia, aż do ich pełnego opanowania.
  5. Gdy potrafisz wykonać poprawnie wszystkie opisane ćwiczenia, wtedy możesz przejść do Poziomu 2 tee shotu.

Strona powstała dzięki pomocy sklepu golfowego golfhelp – oferującego m.in. kije dla golfistów.

Continue reading

post

Treningi gra z bunkra – Poziom 1

Strona powstała dzięki pomocy sklepu golfowego golfhelp – oferującego m.in. piłki dla golfistów.

  1. Treningi gry z bunkra (tak jak każdego innego uderzenia), składają się z:
    a. Bazowych Treningów Techniki
    b. Treningów Gry Realnej
    c. Zadaniowych Treningów Gry Realnej (Testów)
    d. Gier Treningowych na Polu
  2.  Każdy trening gry z bunkra powinien trwać minimum 30 min, a maksimum 2 x 30 min.
    Gra Treningowa na Polu jest normalną grą na 9 lub 18 dołkach z określonym celem-zadaniem.
    Treningi gry z bunkra należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 10 dni, a ideałem jest raz na tydzień.
  3.  Poziom 1 to poziom podstawowej techniki którego celem jest wypracowanie poprawnej postawy, ustawienia do piłki, ruchu kija, rytmu itp.
  4.  W ramach treningu gry z bunkra możesz dobierać sobie dowolne ćwiczenia spośród poniżej opisanych, dbając aby przerobić je wszystkie, niekoniecznie na 1 czy nawet 2 treningach.
    Chodzi o to, aby systematycznie wykonywać wszystkie opisane ćwiczenia, aż do ich pełnego opanowania.
  5. Gdy potrafisz wykonać poprawnie wszystkie opisane ćwiczenia, wtedy możesz przejść do Poziomu 2 gry z bunkra.

Continue reading

post

Treningi długa gra – Poziom 1

Technika długiej gry czyli tzw. full swingu jest najtrudniejszą ze wszystkich uderzeń.
Jednak podobnie jak w innych to prawidłowe wykonanie GASP+3 oraz RTT powoduje pożądany efekt lotu piłki. Efektem prawidłowego GASP+3 oraz RTT są fizyczne efekty swingu:

a. W momencie kontaktu główka kija jest prostopadle do kierunku jej prowadzenia
b. Piłka uderzona jest „sweet spotem” główki kija.
c. Piłka uderzona jest w taki sposób, że w momencie kontaktu główka kija ma swój naturalny loft
w stosunku do ziemi, który jest inny w zależności od użytego kija.
d. Piłka jest uderzona ze stałym kątem ataku.
e. Główka kija zbliżając się do piłki przyspiesza coraz bardziej.
f. Występuje stały rytm swingu (ale jest on inny dla różnych graczy).

Continue reading