post

Technika pełnego uderzenia golfowego

 

Z reguły, jeśli pracuje z kimś nad technicznymi strzałami zaczyna się to od wyprostowania strzału na driverze. W większości przypadków jest to praca nad slicem. Gdy już ewentualny push/pull jest do 10 metrów i rotacja boczna równie ogranicza się do maksymalnie do 20 metrów w bok, student zauważa ze najtrudniej jest uderzyć idealnie prosty strzał. Wtedy uderzę kilka strzałów na ostatni green. Są to zarówno fade i draw jak i nisko i wysoko. Na koniec zadaje pytanie, co różniło a co łączyło te strzały. Najczęściej opisują każdy strzał osobno, ale nie są w stanie powiedzieć, co je łączyło, czyli ze wszystkie wylądowały na celu.

Continue reading

post

Treningi tee shot – Poziom 1

 
  1. Treningi tee shotu (tak jak każdego innego uderzenia), składają się z:
    a. Bazowych Treningów Techniki
    b. Treningów Gry Realnej
    c. Zadaniowych Treningów Gry Realnej (Testów)
    d. Gier Treningowych na Polu
  2. Każdy trening tee shotu powinien trwać minimum 20 min, a maksimum 30 min.
    Gra Treningowa na Polu jest normalną grą na 9 lub 18 dołkach z określonym celem-zadaniem.
    Treningi tee shotu należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 10 dni, a ideałem jest raz na tydzień.
  3. Poziom 1 to poziom podstawowej techniki którego celem jest wypracowanie poprawnej postawy, ustawienia do piłki, ruchu kija, rytmu itp.
  4. W ramach treningu tee shotu możesz dobierać sobie dowolne ćwiczenia spośród poniżej opisanych, dbając aby przerobić je wszystkie, niekoniecznie na 1 czy nawet 2 treningach.
    Chodzi o to, aby systematycznie wykonywać wszystkie opisane ćwiczenia, aż do ich pełnego opanowania.
  5. Gdy potrafisz wykonać poprawnie wszystkie opisane ćwiczenia, wtedy możesz przejść do Poziomu 2 tee shotu.

Strona powstała dzięki pomocy sklepu golfowego golfhelp – oferującego m.in. kije dla golfistów.

Continue reading

post

Treningi gra z bunkra – Poziom 1

 

Strona powstała dzięki pomocy sklepu golfowego golfhelp – oferującego m.in. piłki dla golfistów.

  1. Treningi gry z bunkra (tak jak każdego innego uderzenia), składają się z:
    a. Bazowych Treningów Techniki
    b. Treningów Gry Realnej
    c. Zadaniowych Treningów Gry Realnej (Testów)
    d. Gier Treningowych na Polu
  2.  Każdy trening gry z bunkra powinien trwać minimum 30 min, a maksimum 2 x 30 min.
    Gra Treningowa na Polu jest normalną grą na 9 lub 18 dołkach z określonym celem-zadaniem.
    Treningi gry z bunkra należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 10 dni, a ideałem jest raz na tydzień.
  3.  Poziom 1 to poziom podstawowej techniki którego celem jest wypracowanie poprawnej postawy, ustawienia do piłki, ruchu kija, rytmu itp.
  4.  W ramach treningu gry z bunkra możesz dobierać sobie dowolne ćwiczenia spośród poniżej opisanych, dbając aby przerobić je wszystkie, niekoniecznie na 1 czy nawet 2 treningach.
    Chodzi o to, aby systematycznie wykonywać wszystkie opisane ćwiczenia, aż do ich pełnego opanowania.
  5. Gdy potrafisz wykonać poprawnie wszystkie opisane ćwiczenia, wtedy możesz przejść do Poziomu 2 gry z bunkra.

Continue reading

post

Treningi długa gra – Poziom 1

 

Technika długiej gry czyli tzw. full swingu jest najtrudniejszą ze wszystkich uderzeń.
Jednak podobnie jak w innych to prawidłowe wykonanie GASP+3 oraz RTT powoduje pożądany efekt lotu piłki. Efektem prawidłowego GASP+3 oraz RTT są fizyczne efekty swingu:

a. W momencie kontaktu główka kija jest prostopadle do kierunku jej prowadzenia
b. Piłka uderzona jest „sweet spotem” główki kija.
c. Piłka uderzona jest w taki sposób, że w momencie kontaktu główka kija ma swój naturalny loft
w stosunku do ziemi, który jest inny w zależności od użytego kija.
d. Piłka jest uderzona ze stałym kątem ataku.
e. Główka kija zbliżając się do piłki przyspiesza coraz bardziej.
f. Występuje stały rytm swingu (ale jest on inny dla różnych graczy).

Continue reading

post

Treningi długi pitching – Poziom 1

 

Długi pitching to uderzenia w odległości od 40 do 90 metrów od greenu. Wykonuje się je wszystkimi rodzajami wedgy.

1. Treningi długiego pitchingu (tak jak każdego innego uderzenia), składają się z:
a. Bazowych Treningów Techniki
b. Treningów Gry Realnej
c. Zadaniowych Treningów Gry Realnej (Testów)
d. Gier Treningowych na Polu

2. Każdy trening długiego pitchingu powinien trwać minimum 45 min, a maksimum 2 x 45 min.
Gra Treningowa na Polu jest normalną grą na 9 lub 18 dołkach z określonym celem-zadaniem.
Treningi długiego pitchingu należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 10 dni, a ideałem jest raz na tydzień.

3. Poziom 1 to poziom podstawowej techniki którego celem jest wypracowanie poprawnej postawy, ustawienia do piłki, ruchu kija, rytmu itp.

4. W ramach treningu długiego pitchingu możesz dobierać sobie dowolne ćwiczenia spośród poniżej opisanych, dbając aby przerobić je wszystkie, niekoniecznie na 1 czy nawet 2 treningach.
Chodzi o to, aby systematycznie wykonywać wszystkie opisane ćwiczenia, aż do ich pełnego opanowania.

5. Gdy potrafisz wykonać poprawnie wszystkie opisane ćwiczenia, wtedy możesz przejść do Poziomu 2 długiego pitchingu.

Continue reading

post

Treningi krótki pitching – Poziom 1

 
  1. Treningi krótkiego pitchingu (tak jak każdego innego uderzenia), składają się z:
    a. Bazowych Treningów Techniki
    b. Treningów Gry Realnej
    c. Zadaniowych Treningów Gry Realnej (Testów)
    d. Gier Treningowych na Polu
  2. Każdy trening krótkiego pitchingu powinien trwać minimum 45 min, a maksimum 2 x 45 min.
    Gra Treningowa na Polu jest normalną grą na 9 lub 18 dołkach z określonym celem-zadaniem.
    Treningi krótkiego pitchingu należy wykonywać nie rzadziej niż 1 raz na 10 dni, a ideałem jest raz na tydzień.
  3. Poziom 1 to poziom podstawowej techniki którego celem jest wypracowanie poprawnej postawy, ustawienia do piłki, ruchu kija, rytmu itp.
  4. W ramach treningu krótkiego pitchingu możesz dobierać sobie dowolne ćwiczenia spośród poniżej opisanych, dbając aby przerobić je wszystkie, niekoniecznie na 1 czy nawet 2 treningach.
    Chodzi o to, aby systematycznie wykonywać wszystkie opisane ćwiczenia, aż do ich pełnego opanowania.
  5. Gdy potrafisz wykonać poprawnie wszystkie opisane ćwiczenia, wtedy możesz przejść do Poziomu 2 pitchingu.

Continue reading

post

Treningi Realnej Gry dla Krótkiej Gry

 

Znacie więc podstawowe uderzenia i zasady ich stosowania w krótkiej grze.
Jak wiecie jednym z podstawowych warunków jej skuteczności jest prawidłowa technika.
Jak należy ją ćwiczyć ?
W mojej książce „Jak zostać Mistrzem gry w golfa, czyli jak dojść do handicapu 0” w rozdziałach 13 i 14 są bardzo dokładnie opisane treningi chippingu i pitchingu, które pozwolą coraz lepiej opanować technikę tych uderzeń.
Kierując się tymi wskazówkami należy ćwiczyć i ćwiczyć, jak tylko czas na to pozwala.
Jednak należy również dużo ćwiczyć realne sytuacje krótkiej gry, a tak naprawdę 8 sytuacji standardowych (4 opisane powyżej plus 4 warianty sytuacji 5 tj. odległości 15, 20, 25 i 30m od greenu). Jak to robić ?
Sugeruję rozbicie tych treningów na 2 etapy – łatwiejszy Etap 1 i trudniejszy Etap 2.

Continue reading

post

Rodzaje uderzeń w krótkiej grze

 

W krótkiej grze można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje uderzeń, ale każde z nich występuje
w kilku wariantach. Ilość wariantów łącznie z możliwym doborem kijów jest bardzo duża i każdy gracz w rezultacie wielu prób powinien wybrać kilka z nich, które będzie miał opanowane najlepiej
i które będzie stosował w 5 podstawowych sytuacjach wokół greenu, opisanych w punkcie III.

Continue reading

post

Elementy wpływające na skuteczność krótkiej gry

 

Na skuteczność krótkiej gry wpływają 3 elementy:
a. Wybór prawidłowej trajektorii lotu piłki
b. Wybór odpowiedniego miejsca upadku piłki
c. Wybór odpowiedniego spinu (obrotów) piłki, który to element jest najtrudniejszy do kontroli dla graczy z wyższymi handicapami

Z wyboru prawidłowych rozwiązań będzie wynikał wybór kija i wybór techniki którą wykonamy to uderzenie. Jest oczywiste, że technika danego uderzenia musi być również na bardzo dobrym poziomie. Jednak nawet najlepsza technika przy nieprawidłowym wyborze elementów powyżej spowoduje, że piłka zatrzyma się nie tam gdzie potrzeba.
Oto dokładniejsze omówienie tych 3 elementów.

Continue reading

post

STRATEGIA KRÓTKIEJ GRY czyli jak robić dużo up&down i obniżyć swój handicap

 

Wstęp do strategii krótkiej gry

Co to jest krótka gra ?
W tym opracowaniu będę rozumiał krótką grę jako uderzenia z odległości od 2 do 40 metrów
od greenu z wyjątkiem gry z bunkra. Sytuacja tak zdarza się generalnie w dwóch przypadkach:

1. Gdy atak na green tzw. Approach był nie do końca udany i chybiliśmy green o kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt metrów.

2. Gdy dołek był na tyle długi (par 4 lub par 5), że w drugim lub trzecim uderzeniu nie „sięgnęliśmy” greenu, pomimo, że uderzenie było dobre.
W przypadku amatorów dotyczy to np. dołków par 4 o długości ponad 400 m czy par 5 o długości ponad 520 m

A więc piłka leży w odległości od 2 do 40 m od greenu i naszym celem jest tzw. up&down czyli jedno uderzenie na green i jeden putt. Aby tak się stało w sposób nie przypadkowy
(np. ekstremalnie długi putt trafiający do dołka czy chip in), to nasza piłka po uderzeniu na green musi zatrzymać się w odległości do 10 stóp od dołka.  Dlaczego 10 stóp ?

Continue reading